כיום, בתקופה בה כל אירוע הוא “אירוע” וישנם כל כך הרבה אמצעים ודרכים להפוך אותו לפיצוץ (גם כאשר אתם מתפתים לארגן אותו בכוחות עצמכם), פשוט אין יותר תירוצים לאירוע צולע, גם אם התקציב שעומד לרשותכם איננו גדול. אחד מאותם אמצעים הוא מסך ההקרנה. כן, אנחנו יודעים, כשקוראים “מסך”, הקונוטציה הראשונה שעולה בראש היא ערבי השקופיות מהטיול בחו”ל שהיו נפוצים בארץ בשנות השמונים, משהו זקן וארכאי כזה… אז זהו, שלא. גם כיום ישנם אירועים אופנתיים רבים להם נדרשת השכרת מסכים.

השכרת מסכים

איזה סוגי אירועים ידרשו מסך?

ככלל, ניתן לומר שכל אירוע בו מתבצעת הצגת שקופיות, הקרנת סרט או הרצאה המלווה בעזרים ויזואליים, תדרוש מכם מציאת חברת השכרת מסכים. ועכשיו, מספר דוגמאות קונקרטיות:

  • יום עיון או כנס – החלק המהותי של אירועים מסוג זה נסב מסביב להעברת מידע. בואו נהיה כנים, גם הרצאות שנושאן מעניין להפליא עלולות להפוך לכדור שינה למאזינים להן, בתנאים מסוימים. על מנת להפוך את ההרצאות המשעממות לצבעוניות ולמרתקות, ניתן לעשות שימוש במצגות ובסרטונים שישמרו על הקהל מרוכז בתוכן.
  • מסיבת קריוקי – אחד מסוגי הבילוי החביבים ביותר, אם במסיבה ביתית מצומצמת, בכנס עסקי, במסיבה בפאב/בבאר או בכל מקום בו מאורגן ערב כזה. יתרונו הבולטת ביותר של אירוע כזה הוא שהוא שובר את הקרח בין אנשים זרים, בלי צורך להשקות אותם באלכוהול רב. מילות השיר המוקרנות על מסך מודגשות בהתאם להתקדמות השיר, כך שגם מי שאיננו מכיר את המילים, עדיין יכול ליהנות מהחוויה של לשיר בערב קריוקי.
  • ערבי שירה בציבור – אחד מסממני החברה הישראלית המוכרים ביותר הוא ערבי השירה בציבור. בין שרה’לה (הפרחים לצה”ל) שרון ועד לעינת (יאללה כפיים!) שרוף, זרמו המון שירונים במדפסות, אבל המגמה הירוקה העכשווית מעדיפה להקרין ולפרוש את המילים על פני מסך הקרנה לבן ולחסוך בכך את הדפסת השירונים. גם יעיל יותר וגם סביבתי הרבה יותר.
  • מסיבת חיים שכאלה – יום הולדת עגול, פרישה לגמלאות, סיום תפקיד, או כל אירוע דומה, ממש דורשים מסיבה מהסוג הזה. ברוב המקרים, המסיבה מלווה במצגות או בסרטונים שמתארים את חייו, עבודתו או חברויותיו של חתן המסיבה (או כלת האירוע) ונעשים מראש, (מאחר ומדובר, לרוב, במסיבת הפתעה) בידי חבריו.
  • ישיבות ומצגות עסקיות – כאשר מדובר על הצגת פרויקט או פגישה עסקית בסדר גודל שהוא גדול יותר מאשר פגישה של אחד על אחד עם הלקוח, הספק או הגוף משתף הפעולה, נדרש משהו משמעותי ומרשים יותר ממצגת המוצגת בלפטופ. הקרנת המצגת (או הסרטון) על מסך יכולה לספק את הרושם המתאים.

למרות שנראה כי השימוש במסכי הקרנה שייך לעבר, בכל פעם מוכיחה לנו המציאות, כי רטרו איננו מילה גסה, ולפעמים, מה שהיה בעבר, איננו טוב פחות. 🙂