מסיבת נישואין לציון חצי יובל (לציון 25 שנות נישואין) או לציון יובל (50 שנות נישואין) נפוצות מאד בימינו. אין ספק, כי זוגיות כזו, הצולחת מכשולים ועמדת בפני האתגרים המתמידים שמציבים החיים בפנינו ראויה לציון ולחגיגה ברוב פאר והדר. ברוב המקרים, מאורגנת מסיבה כזו לא על ידי הזוג הוותיק (והמאושר) בעצמו, אלא על ידי ילדיהם, נכדיהם או קרובי משפחתם, דבר, אשר עלול לפתוח פער בין הדרך בה היו בוחרים בני הזוג לחגוג את נישואיהם לבין המסיבה שתיערך להם בפועל.

הפקת מסיבת יום נישואין

איך מתחילים בארגון מסיבת יום נישואין?

ראשית, עליכם להחליט על הפרטים הבסיסיים הנוגעים לסוג המסיבה: האם תהיה זו מסיבה קטנה ואינטימית המיועדת לבני המשפחה, מסיבה בינונית שאליה יוזמנו בני משפחה וחברים קרובים או מסיבה גדולה? כל החלטה שתילקח בשלב זה, תשפיע על גורמים כמו גודל האולם הנדרש לקיום המסיבה והתקציב אותו תצטרכו להקצות לעריכתה.

בשלב הבא, תחליטו בנוגע לאופייה של המסיבה: האם תהיה זו מסיבת נושא, ערב שירה בציבור, מסיבה בסגנון "חיים שכאלה" או סתם מסיבה רגילה? החלטה זו נובעת מהיכרותכם עם הזוג, אופיו, תחביביו והעדפותיו. אין טעם לחגוג מסיבה נושא העוסקת בטיולים בעולם, כאשר מדובר בזוג שאיננו מרבה לטייל, או ערב שירה בציבור לזוג המעדיף סרטי קולנוע כבילוי.

מהו השלב הבא בתכנון?

כאשר בידיכם שני הנתונים הללו, תוכלו לשרטט את התוכנית הכללית של המסיבה: האם היא תיערך כולה כאשר המוזמנים יסתובבו ממקום למקום, יפגשו וידברו עם מוזמנים אחרים? האם היא תיערך כולה בישיבה (בשולחנות בסגנון בית קפה? בשולחנות גדולים יותר?)? רובה בישיבה כשיש בה חלק מרכזי? מה יהיה אותו חלק מרכזי – מצגת, מסיבת ריקודים, סרטון?
ערכו הערכה גסה של מספר המוזמנים ועל פיה חפשו את המקום המתאים. מומלץ לזכור להתחשב בנתונים כמו מהיכן בארץ מגיעים המוזמנים, גילם של המוזמנים (רלוונטי לנושא הנגישות לאולם עצמו), תעודת כשרות קיימת (במידה ונדרשת) וכד'.

עוברים לתכל'ס

צרו התקשרויות עם נותני שירות וחברות על פי הצורך: קייטרינג (תוך שימת דגש על תפריט מגוון ככל האפשר, אשר יתחשב גם בבעלי מגבלות או בעלי אידיאולוגיות ואמונות שונות), חברת מערכות הגברה להשכרה (לא רק למסיבות ריקודים, אלא אף למסיבות בהן המוזיקה נמצאת ברקע), מנחה למסיבה, די ג'יי, מארגן שירה בציבור, או כל איש מקצוע אחר אותו דורש אופייה של המסיבה. הקפידו לוודא כי אנשי המקצוע ונותני השירות מנוסים במסיבות מסוג זה ושברשותם ניסיון במסיבות דומות. אל תתביישו לבקש המלצות ולבדוק אותן.

לסיכום:
ארגון מסיבת נישואין איננה עסק פשוט, מההחלטה על טיבה של המסיבה ועד למציאות מערכות הגברה להשכרה. ישנם לא מעט פחים בהם אתם עלולים ליפול, אם לא תהיו זהירים, לכן, נהלו רשימות מסודרות, ולא פחות חשוב, התקשרו אך ורק עם בעלי מקצוע אמינים ומנוסים.