5 טיפים שיהפכו את האירוע שלכם למקצועי

למרבה המזל, זכינו. אנחנו חיים בתקופה שמאופיינת בשפע רב. אנחנו אוכלים טוב, ישנים טוב, מתלבשים טוב, מרבים לבלות ולטוס לחו”ל ובקיצור, דוחפים את הסטנדרט כל הזמן עוד קצת למעלה. לעקרון הזה, כמו לכל דבר בחיים, יש שני צדדים. מצד אחד, סטנדרט גבוה בתזונה, בבריאות ובהיגיינה ששומרים עלינו בריאים וחיוניים; ומצד שני, אנחנו חיים בחברה ששרויה בתחרות קשה סביב שאלת ההשוואה: של מי הכי טוב? כולם רוצים לנצח, כולם רוצים ששלהם יהיה הכי טוב, לא משנה במה מדובר. הפעם נדבר על להיות הכי טובים במרחב האירועים. לפניכם חמישה טיפים שיהפכו את האירוע שלכם להכי מקצועי שיש. אירוע שידחוף את הסטנדרט עוד קצת למעלה, עבור כל השאר.

צלם שיחצין מקצועיות

קצת לא נעים להגיד, אבל בחיים כמו בחיים, המוניטין שלך נגזר מתוקף מה שאתה מחצין. זאת אומרת שמה שאנחנו רואים בעיניים, זהו הסיפור מבחינתנו. אם נרתום את הרעיון הזה למטרה שלשמה התכנסנו, נבין את החשיבות של תיעוד האירוע – החשיבות של האופן שבו האירוע ישתקף לעיניי כל, הרבה אחרי שהוא יסתיים. הפתרון לניצחון בחזית הזאת הוא פשוט מאד: עליכם לשכור צלם לא פחות ממעולה. שווה אפילו לקצץ מעט מתקציב של פרמטרים אחרים באירוע, במידת הצורך, רק כדי שתהיו סמוכים ובטוחים שמבחוץ – האירוע שלכם ייצר חזות של אירוע מקצועי ואיכותי. 

סקר שוק מעמיק

אל תתעצלו לבצע סקר שוק מעמיק. אל תסתמכו על עצות של אחרים כשזה מגיע לבחירת צלם. זאת מאחר וקל מאד לבחון את העבודה שלו. אתם מבקשים לראות תיק עבודות ומהר מאד תדעו אם זה-זה או לא. נוסף על כך, תדרכו את הצלם ביום האירוע מבלי להתבייש! הסבירו בפירוט איך אתם רוצים שהוא יתפוס את האירוע? מה צריכה להיות האווירה בתמונות? במה או ובמי להתמקד? וכך הלאה. ברגע שהחצנתם מקצועיות, כבר עשיתם חצי עבודה. הטיפ הזה נכון, אגב, לכל שאר הספקים גם כן. לא משנה מה התקציב שלכם, תעמוד בפניכם שפע של בחירה לאירוע. תהיו בטוחים שאתם בוחרים את הספק ה-באמת הכי טוב שזמין עבורכם בתקציב שלכם.

הגברה ותאורה

צלם אפשר לראיין. אפשר לראות עבודות שלו, אפשר לדבר איתו ולבחון את הכימיה ביניכם; הגברה ותאורה – פחות. תאורה והגברה לאירועים היא נושא טריקי. אתם לא באמת יכולים לבחון את המוצר מהכורסה שלכם בבית באותו אופן שאתם בוחנים צלם. סביר להניח שאתם אפילו לא באמת מבינים את המשמעויות של המפרט הטכני. ובכל זאת, הגברה ותאורה הם אולי הפרמטרים המשמעותיים ביותר. תחשבו על זה, אם מישהו שואל אתכם האם האירוע שהייתם בו אתמול היה אירוע מקצועי, מה האסוציאציה הראשונה שתעלה לכם לראש? כל מה שהוא טכני; איכות המוזיקה, צלילות המוזיקה ופריסתה בחלל, הנראות והתפאורה (שמושפעים באופן ישיר מסידורי התאורה) ורק אחר כך כל השאר. מה עושים? מתייעצים. דברו עם חבר שהוא איש סאונד. הציגו בפניו את המפרטים, הסבירו את המטרה ותנו לו לעשות את העבודה שלו. אם אין לכם חברים או מכרים מהתחום, תמיד אפשר להיכנס לקבוצה מקצועית בפייסבוק ולצאת ממנה לאחר שקיבלתם מענה.

טכנולוגיה

בואו נעשה שוב את הניסוי המחשבתי הזה שבו אתם עוצמים עיניים וחושבים על הדבר הראשון שעולה לכם בראש כשאומרים לכם את צמד המילים: אירוע מקצועי. אז דיברנו על צלם, תאורה, הגברה, הדבר הבא שקופץ לראש הוא כל אותם גאדג’טים ואטרקציות טכנולוגיות שיותירו את המוזמנים פעורי פה. אטרקציות כמו עמדת צילום משוכללת שכוללת גרפיקות מגוונות, אפשרות להוסיף כיתוב, להוריד לדיסק און קי, לבחור רקעים ועוד. מבטיחים לכם שזה יעורר הרבה יותר התלהבות מהמגנטים שכולנו מכירים. תוכלו להזמין לאירוע שלכם רובוט – כן, כן, רובוט של ממש שיסתובב בין האורחים וישוחח איתם. המפעיל יושב בחדר אחר ודואג שהכל עובד כשורה. אם האירוע צעיר וקליל במהותו, תוכלו להציב עמדות של משקפי מציאות מדומה. האפשרויות כאן מגוונות ומגניבות מאד ומספיק לבחור דבר אחד שיתן את הנגיעה הטכנולוגית שתשדר מקצועיות וחדשנות. 

אל תתפזרו

לרוב בני האדם יש נטייה להגזים ולהפריז כשהם מתעסקים בדברים שחשובים להם. הדוגמה הקלאסית היא כמובן האמא היהודייה המתאמצת שמעמיסה שולחן מוגזם באוכל שחצי ממנו נזרק בסוף. אל תהיו האמא הזאת. תכננו בשכלתנות ושמרו על משאביכם בקנאות. לא משום סיבה אחרת אלא כדי לעבוד חכם. אם אתם רוצים לשדר מקצועיות, לכו על העיקרון של ‘מעט, אבל בטוב טעם’. אל תעמיסו בתפאורה, אל תעמיסו במזון, אל תעמיסו באטרקציות. חישבו היטב מה הצרכים האמיתיים שהאירוע מזמן ואיפה תרצו לתת את האקסטרה הזה שמרשים. אל תצאו מגדרכם כדי להעמיס בפרטים וכמויות – זה לרוב משיג את התוצאה ההפוכה בדיוק; אירוע שמשדר חוסר מיקוד קונספטואלי, מאמץ יתר וניסיון מאולץ להחצין שפע. בחרו קונספט ברור ונקי והיצמדו אליו. זכרו: מעט אבל איכותי. זה ישדר מקצועיות ואפילו יוקרה.

שיתוף ברשתות חברתיות: