כל ארגון או עסק חייב להניח פעם בזמן מה ולמשך זמן מה את העבודה והעסקים מאחוריו, ולדאוג לגורם האנושי, העובדים שבתוכו. אלה שמניעים את גלגליו ביומיום, התורמים ליעילות ולרווחיות שלו. ימי או ערבי גיבוש הם דרך יוצאים מן הכלל לעשות זאת. האתגרים העומדים בפניכם הם רבים כאשר אתם מארגנים אירוע מסוג כזה, ואם לא תתכננו אותו בקפידה, אתם עלולים למצוא את עצמכם מארגנים אירוע גרנדיוזי, אבל למרות שהוא כזה, הוא איננו מתאים לרוח הארגון ולעובדיו.

מפעיל קריוקי ביום גיבוש

שלושה קווים מנחים בהפקת יום גיבוש ארגוני

לפני שאתם ניגשים להפקת האירוע המגבש, ישנם מספר קווים מנחים, אותם אתם צריכים לבחון, ורק לאחר שישנם בידיכם התשובות, תוכלו להמשיך בהפקת האירוע:

  • מה יהיה טיבו של יום הגיבוש? יום שלם, חצי יום, ערב? עם בני זוג, משפחות או רק עובדים בלבד? ההרכב האנושי וסוג פעילותו של הארגון יהיו גורמים המנתבים את טיבו ואורכו של אירוע הגיבוש. ישנם ארגונים שעובדיהם ישמחו לבלות יום שלם יחד, בעוד שבאחרים, חצי יום (או ערב) יהיו מעל ליכולתם של העובדים לבלות יחד. דווקא ארגונים מהסוג האחרון, הם אלה הזקוקים לאירועי גיבוש בתכיפות רבה יותר.
  • מה יהיה הרכבו של יום הגיבוש? האם אתם רוצים להקדיש את כל זמנו של יום הגיבוש לפעילות אחת או שאתה רוצים לחלק אותו לחלקים שונים? למשל, הרצאה מעניינת, ארוחת צהריים וחלק כיפי כמו פעילות עם קריוקי, מסיבת ריקודים עם תקליטן לאירוע, סטנדאפיסט או הופעה? גם כאן, נקבע ההרכב בהתאם לאופיים של העובדים ותחומי העניין שלהם. עובדים הנוהגים לבלות את כל היום בישיבה, ישמחו לאירוע מחולק לכמה פרקי, אשר יאפשר להם הסתובבות וחילוץ עצמות.
  • מה ימלא את הזמן ביום הגיבוש? במידה ומדובר בחברה צעירה ודינמית, פעילות ספורטיבית (כמו תחרות קט-רגל בין המחלקות השונות) יכולה להוות דרך מעולה למלא את היום, בחברות יותר מתונות ומיושבות (או, לחילופין, חברות בהן רוב העובדים מבוגרים יותר) פעילויות רגועות (כמו יוגה), מעשירות (כסדנת ניהול לחצים), או פעילויות חברתיות שטחיות יותר (כסנוקר או באולינג), יכולות להוות אטרקציה מהנה.

יום גיבוש – תועלת ארגונית

ארגונים רבים מפספסים את מהותו של יום הגיבוש, כאשר הם מתייחסים אליו כיום כיף בלבד. נכון, הכיף הוא חלק בלתי נפרד מימים אלה, אבל, יחד עם הכיף שעושים בו העובדים, אמורה להיות לו מטרה נוספת, כזו שתורמת לארגון. ברוב המקרים, מומלץ לערוך אירוע גיבוש, כאשר נכנסת מאסה גדולה של עובדים חדשים לארגון, על מנת לגרום לקליטה טובה יותר במאגר הארגוני, ליצירת קשר אישי ובלתי אמצעי בין העובדים החדשים לוותיקים ולקירובם של העובדים החדשים לתרבות הארגונית ולחזון הארגון בדרך ישירה או עקיפה. דרך ישירה יכולה להיות סדנה פנים-ארגונית כלשהי (לדוגמה סדנאות מנהיגות או סדנאות תקשורת פנים-ארגונית) בעוד דרך עקיפה יכולה להיות הזמנת מפעיל קריוקי, לצורך ארגון ערב בו ישבר הקרח בין העובדים.